Sarja voidaan asentaa puhtaasti plug-and-play asennuksena, ts. ilman jyrsintä- / muokkaustöitä jokaisessa PX125 / PX150-moottorissa (ja rakenteeltaan identtisissä kuten esim. LML tai vanhemmat Vespa-moottorit, kuten Sprint150 Veloce, GTR125). Sopivalla pakoputkistolla, kuten täydellisesti sopivalla BGM BigBox Touring -putkella, voit helposti ylittää Vespa PX200:n suorituskyvyn. Takapyörästä on jo saatavana täysi 13-15 hevosvoimaa (alkuperäisen PX125 noin 5-6 hevosvoiman sijaan), jolla skootteri kiihtyy jo nopeasti ja sopivalla välityssuhteen muutoksella ajaa selvästi yli 100 km / h.
Jos haluat saada lisää tehoa alusta alkaen, voit parantaa suorituskykyä melko yksinkertaisin keinoin. 16–19 hevosvoimaa eivät ole ongelma yksinkertaisesti säätämällä ylivuotokanavia (katso video) ja imua, mukaan lukien 200 ccm-mallien kaasuttimet (SI24 / 24E). Moottori pysyy yhtä luotettavana kuin tuotantomoottori, koska nopeus pysyy tuotantomoottorin tasolla. Käytettyjen materiaalien laatu mahdollistavat myös jatkuvan täydellä kaasulla ajon ilman ongelmia.
Kulutus on edelleen erittäin maltillinen suoritusarvoille ja vaihtelee välillä 3,5-4,5 litraa. Melutaso pysyy myös miellyttävän alhaisena, maltillisen moottorin kierrosluvun ansiosta.
Moottoreille, joita käytetään pääasiassa kaupungissa ja maakunnissa, riittää, että voimansiirtosuhde pidennetään 23 hampaaseen (23/68 = 2,95) kytkinrattaan avulla.
Jos sinulla on suuri huippunopeus mielessä tai haluat ajaa moottoritiellä etkä halua korkeita kierroksia, voit vaihtaa täysin erilaiseen ensisijaiseen voimansiirtosuhteeseen. Suosittelemme BGM-päävaihteistoa PX200: lle, jossa on 65 tai 64 hammasta. Tämä sopii myös PX125 / 150-mallien apuakselille. Yhdessä sopivan BGM-kytkentähammaspyörän kanssa, jossa on 22, 23 tai 24 hammasta, sinulla on kaikki mahdolliset välityssuhteet, joista valita. 23/64 -ratas on osoittautunut hyväksi vaihtoehdoksi.
Sylinteri
Bgm PRO 177 -sylinteri on kova keraaminen päällystetty alumiinisylinteri, jonka halkaisija on 63 mm. Pinnoite (nikkelisilikarbidi) varmistaa erittäin kovan ja kestävän sylinteripinnan. Männän piipitoisuus on korkea. Siksi sillä on alhaisempi lämpölaajeneminen, se on kulutuskestävämpi ja lämpölaajenemisen suhteen erittäin vakaa. Kaksi 1 mm paksua mäntärengasta minimoi kitkan ja lisää siten tehon ja nopeuden vakautta. Neljän pääsiirtoportilla ja kahden täyttöportilla sylinterin kanavajärjestely on suunniteltu korkealle paineelle alemmasta nopeusalueesta.
Huom! Ei sovellu yhdessa sähköstartin kanssa, käytettävä kickstarttia.